Én 2006 óta követem Wolf Gábor munkásságát, megvettem a könyvét is, illetve láttam már élőben előadni, ill. Facebookon is követem. Nem spammer. Én mindig csak akkor kaptam tőle emailt, amíg engedélyt adtam rá.
Amiért most kaptad ezt az emailt, az azért van, mert éppen ma tisztította meg kicsit az email listáját, több mint 5000 email címet törölt róla (kiírta Facebookra), köztük ezek szerint a tiedet is. Nagyon nagy email adatbázisa van, ment TV reklámja is egyik nagy kereskedelmi TV-n. Szerinted ha ennyi pénzt költ adatbázis építésre, miért kockáztatná a spammelést, főleg miért iratna fel olyan embereket a listára, akiket nem is érdekel a mondanivaló, aztán miért tisztítaná meg önként a listáját? Miért tanítaná, hogy csak legálisan építsünk email adatbázist?
Egyébként nem átverés, amiket mond. Voltam párszor egy ruhaboltban, akik bevallottan az ő tanácsait követik, és nem nagy területű üzlet, de mindig sok volt az eladó és a vevő is. Kíváncsiságból megnéztem a nyilvánosan elérhető beszámolójukat (eredménykimutatást), és elég szép adózott eredményük van. Pedig nincsenek túl forgalmas helyen, nem plázában vannak, és önálló magyar cég. És igen, nekik is több tízezres legális email adatbázisuk van, tőlük sem kaptam még soha spamet.
Aztán van egy kozmetikai cég, akik 5 év alatt milliárdos árbevételű céggé nőttek a nulláról, szintén bevallottan WG marketing tanácsait követve (magyar Forbes-ban is szerepeltek). Igen, nekik is van jó nagy email adatbázisuk. Tőlük is vettem már szappant meg egyéb dolgokat, tényleg jók. Ők sem spammelnek.
Még tudnék hasonló példákat mondani. Az a lényeg, hogy a közös vonás a nagy email lista, amit legálisan épít fel a cég, és utána rendszeresen kommunikál a feliratkozottakkal. Persze ha nagy az adatbázis, mindig lesz benne néhány ember, aki spamnek gondolja az emaileket (nagy számok törvénye).
Nem kell egyből spammernek kikiáltani valakit, csak mert valaki egyszer felíratta az emailedet. Inkább mások lehúzása helyett alkoss te is valami maradandót. Egyébként leiratkozhattál volna egy kattintással, aztán írhattál volna nekik, hogy hogyan kerültél fel a listára, miért nem volt kettős opt-in stb. De vagdalkozni egyszerűbb, mint konstruktívan javítani a dolgokat.