Félreértettél egy dologban. Az informatikatanár nem attól jó infótanár, hogy a kisujjában van az összes mai divatos programnyelv, Windows/Linux/*BSD/Solaris/etc. szerverek üzemeltetésének csínja-bínja, apache/nginx/lighttpd/... webszerverek trükkjei, stb. Illetve azok, akik ezeket jól tudják (jó IT-szakemberek), még nem biztos, hogy jó tanárok.
A középiskolában tanító infótanárok jelentős része programnyelvből egyet-kettőt tud (általában Pascal vagy C), komolyabb rendszergazdai feladatokra sokszor nem képes. Ui. ők nem ezeket tanulták, nem ez a szakmájuk.
Pont úgy, ahogy egy fizikatanár se mérnök, nem képes pl. egy gépet megtervezni.
Másrészt egy 14-18 éves diáknak mit is kellene tudnia informatikából? Webszerverek beállítását, biztonsági hibák megértését és kivédését, egy komplett webáruház leprogramozását PHP-ben, Ruby-ban, Perl-ben? Középiskolában programozásból nagyon alapok lehetnek csak (időhiány, kb. nulláról kell indulni, matematikai alap is sokszor hiányzik, stb.). Egy IT-szakember kicsit "overkill" lenne erre a "problémára".