( uzsolt | 2016. 04. 29., p – 12:17 )

Nagyon sokáig fog tartani egy valóban alkalmas pedagógusi kar kinevelése - sajnos valódi akarat nincs rá; sokaknak fájna egy valódi pályaalkalmassági a felvételi részeként

Akkor most biztosan egy egész ország ordít a fájdalomtól:
http://eduline.hu/erettsegi_felveteli/2014/1/14/Motivacios_level_a_tana…
http://tkk.elte.hu/palyaalkalmassagi-vizsgalat/

A vizsgálat tartalma

1.) Kötelező elem: „A jelentkező által előzetesen megküldött motivációs levél alapján beszélgetés a felvételiző pályaelképzeléseiről, karrierterveiről, egyéni életút fejlődési terveiről, arról, hogy miért kíván tanár lenni.”
...
2.) Vagylagosan, vagyis a felvételizőnek szabad választást biztosítva:

„vagy egy pedagógiai témájú szöveg alapján egy konkrét nevelési helyzet értelmezése, véleményezése”
„vagy beszélgetés a jelölt által szabadon választott pedagógiai jellegű olvasmányról, a nevelési szempontok kiemelésével”
...
A háromfős bizottságot a felsőoktatási intézmény tanárképzésében részt vevő pedagógiai, pszichológiai, szakmódszertani és gyakorlóiskolai szakemberei alkotják.
...
A pályaalkalmassági vizsgálat eredménye „alkalmas” vagy „nem alkalmas” lehet.

Akkor csak van valódi akarat? Ugyanis ezek a személyiségre mennek rá, nem pedig arra, hogy egy leendő matektanár be tudja-e bizonyítani a Pitagorasz-tételt.