( uzsolt | 2016. 04. 28., cs – 15:50 )

Akkor legyen pótcselekvés, nekem mindegy, mi a kölök neve.

Mert a diákok idejét bármivel hasznosabban lehetne eltölteni, mint az elméleti tesivel. Bármivel.

Ez nem lesz egyszerű - feltételezve, hogy iskolai rendszerben gondolkodunk, és nem otthon kellene eltöltenie.
A köznevelési törvény (vagy annak melléklete?) tartalmazza a minimális óraszámokat iskolatípusokra és évfolyamokra lebontva. Az, hogy ez nem egységes mindenkire nézve, probléma (bár gondolom, nem megoldhatatlan).
A nagyobb problémát ott látom, hogy az iskolák nevelési programját folyamatosan változtani kell. Azaz ha az elméleti tesi helyett pl. matekot tartasz, akkor ez a plusz matek csak addig fog tartani, amíg meg nem épül a tornaterem. Ekkor a pedagógiai programot át kell írni, fél-egy (vagy akár több is) matektanári állás meg fog szűnni, cserébe tornatanárt kell felvenni. Sőt, ezáltal iskolák akár (igazságtalanul) kedvezőbb helyzetbe is kerülhetnek, hiszen "nem fogom az A iskolába íratni a gyerekemet, hanem inkább a B-be, mert ott van heti plusz egy matek és plusz egy infó, ahol programoznak...". Innen már csak egy gondolat a visszaélés: veszélyesnek nyilváníttatom a tornatermet (vagy "valahogy" megoldjuk), hogy versenyképes maradjak azzal az iskolával, ahol van plusz két felhasználható óra (az elméleti tesi helyett).
Vagy esetleg egy másik: egy diák, aki igazoltan sportol, erről a plusz kettő tesióráról mentességet kap(hat). A matekóráról is fog kapni a B iskolában?

Hidd el, nem olyan egyszerű az oktatás...