Nah, lassítsunk! Ha 753962-ből kivonom a 448000-et, akkor az én matekom szerint, 305962 kg a különbség. Felteszem a kérdést mellé: Szükség van 21k-n a 2 Mach-os sebességre? Rakétánál igen, lévén a hajtóművek fogyasztása, élettartama, a tüzelőanyag mennyisége, stb. nem engedi meg, hogy ne padlóig legyen taposva a pedál. Repülőgépnél kevésbé kell nyomni a gázt. Egy 10-es felhajtóerő/ellenállás viszonyú gépnél (nagyjából a fele a 747-400-nak) olyan 13% tolóerő kell az elemelkedéshez.
Amúgy meg a 747 egy baromira rossz példa. Ott az An-225, ami sokkal közelebb áll a te rakétádhoz. Annak a max felszálló súlya 600 tonna, amiből a hasznos teher max. 250 tonna. Jahm, arról nem beszélve, hogy ezt a terhet fel is tudja vinni 10km-re.
Csendben megkérdem, miért a fiahordó változatot választották a Spaceship One és a SpaceshipTwo esetében? Miért nem építettek egy bazi nagy rakétát? Elárulom: Mert sokkal biztonságosabb mint egy bazi nagy rakéta. Részint mert töredéke, nem túl stabil rakéta hajtóanyagot kell az utasok mögé bepakolni ugyanakkora ugrás eléréséhez és, mert sokkal több idő áll rendelkezésre a valami gebasz történik. Egy rakétánál ha az első 30 másodpercben történik egy flame-out akkor placcs van belőle.
A repülőgép kifejezés egy aerodinamikai konfigurációt takar aminek a meghajtása lehet légköri oxigént vagy nem légköri oxigént használó, belső vagy külső égésű hajtómű vagy épp hajtómű nélküli. A repülőgép a légkörben történő haladása során a fennmaradását és kormányzását a sárkányszerkezetén ébredő légerő szolgáltatja.
Repülőgép példának okáért a Space Shuttle is, és emlékeim szerint járt 150 km felett, nem is egyszer.
De ott az X-15, ami járt 100 km felett.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "