A "belepofáztokat" szíven ütött, de azért nem vesztettem el a humorérzékemet. :)
Két felé bontom a kört.
Az egyik a cégeink által üzemeltetett levelező kiszolgálók esete.
Okaim a belepofázásra, amit én "csak" javaslatnak hívnék, hogy jó alternatívát kínáljak az ügyfelek egy megoldatlan problémájára, amit csak azért nem próbálnak ki, mert máshogy néz ki az elküld gomb, vagy két pixellel arrébb van és akkor ő azt nem tudja kezelni. Továbbá:
1. Maradjunk annyiban nincs tiszta licence rá. Privát és kkv ügyfelek egy részére is igaz sajnos.
2. Ha nincs tiszta licence hozzá, ne a supportot hívja amikor szomszéd Pistike újratelepített rendszere után a problémája van. Szintén igaz privát és sajnos kkv ügyfelek egy részére.
3. Az Outlook IMAP kezelése (több fiókos megjelenítés, vagy mit tudom én melyik része) nem tetszik neki.
4. A 3. miatt POP3-at szeretne így ügyfélbarát hozzáállás miatt engedélyezve lett a POP3.
5. Lerántja a leveleket a kiszolgálóról, amiből nem hagy másolatot majd szétbarmolja a filerendszerét, letörli a pst-t vagy egyéb okok miatt nem működik, akkor követeli tőlem a backupot, mert neki nincs. Van, kiadjuk, visszaállítjuk nem gond, de nem hiányzik ez a munka még ha fizetnek is érte, mert van értelmesebb feladatunk is hála az égnek.
A másik a saját érdekeltségbe tartozó cég, IT döntéshozóként van szerepem. A cég nem IT, kereskedelem, egység sugarú userekkel. Az ok hasonló, a megjelenés, vagy az elrendezés más, akkor úgy ül előtte, hogy na most akkor mit kell csinálni, mintha a szomszéd nénit ültetném a NASA földi irányítóközpontjába. Az elküld gomb, az elküld gomb akkor is ha 1 cm-rel arrébb van a kijelzőn és két árnyalattal sötétebb a színe. Vagy csak mi fogjuk ki mindenhol az ilyeneket? Senki másnál nincs ilyen tapasztalat?