Szia,
Eddig nekem is mindig admin jogom volt a fejlesztő gépen, és cserébe megkaptam a self-maintained státuszt a gépre.
Ez annyit jelent, hogy nem a supportnak sírok, ha nem megy valami a gépen, hanem nekem kell megoldani ( Persze a kötelező céges toolokat a gépen hagyva, gondolok itt a Software katalógus tooljaira vagy az AV-re... ).
Ez ebben a formában a korrekt trade, és senkinek sincs baja belőle és az IT-nak nem kell elborult dolgokkal foglalkoznia ( Ugyebár írtó fájdalmas non-standard környezetből ezret karban tartani ).
De nem is erre a jelenségre utaltam, hanem mint a példában leírtam, pont azzal, hogy ezt az árat a devek 90%-a nem érti meg, vagy a cég eleve nem megy bele, és a supportot terheli a saját marhaságaival. Vagy, a másik lehetőség, hogy felelőtlenül minden szutykot felrak a gépre , és utána a kialakult botnetet a supportnak kell felszámolnia.
Addig tényleg nincs bajom a dologgal, amíg felelősséggel és saját gépét karban tartva kap admin jogot, teljes tudatában annak, hogy a gép és a licenszek tulajdonjogai a cégé, és ezért a felelősségre vonás is őket éri majd...
Üdv,
LuiseX