"Olyasmiben hiszel ami a tudomány jelenlegi állása szerint nem létezik? Hát te hülye vagy..."
Még mindig nem érted a dolgot. Senki nem állítja, hogy nem léteznek olyan dolgok, amiket a tudomány nem tud jelenleg leírni.
Csak éppen HA te megmagyarázol egy dolgot, mert azt állítod, hogy létezik, akkor a tudományos módszertant követve tedd azt. Nem mondja senki, hogy ne használj új fogalmakat (hiszen ha a jelenség leírható lenne a jelenlegi fogalmakkal, akkor nem lenne szükség új eméletre). Sőt. Minél bővebb az alapos, bizonyított tudásunk, annál jobb.
Az a nevetséges, ha olyanban hisz valaki, amire semmilyen kontrollált bizonyíték nincs, és annak igazsága kísérlettel nem ellenőrizhető.
A tudományos állítások halmazát (azaz, hogy jelenleg mit tudunk a világról) meg kell különböztetni a tudományos módszertanról (hogyan szerzünk új állításokat a világról).
Sokak számára a tudomány = a jelenleg igaznak gondolt tudományos állítások halmaza. De ez így nem teljesen igaz. A nemtudományt és a tudományt pont a módszertan különbözteti meg, nem az, hogy mit állít a világról. Ezt kéne megértened. Simán lehet igaza az ősi kínai tanításoknak, csak akkor ugyanolyan módszeresen támasszad alá, ne anekdoták alapján gondold igaznak. A módszerben van a lényeg, és nem az állításokban magukban.
Hogy értsd: az, aki a tudományban hisz, az azért fogadja el a tudomány állításait, mert magában a módszertanban hisz, mivel maga a módszertan olyan, hogy segíti elkerülni az önbecsapást. Épp ezért a tudományos módszertannal megszerzett tudást elfogadja, addig, amíg nincs olyan kísérlet, ami azt ellenőrizhetően cáfolná.
Sajnos az alapvető oktatási probléma, hogy közoktatásban a hallgatók rengeteg száraz ténnyel meg képlettel találkoznak (ennyi és ennyi az üveg törésmutatója, ez meg ez a Gay-Lussac törvény), de magát a módszertani lényeget (honnan tudjuk, hogy a Gay-Lussac törvény igaz) nem tanítják meg. Előbb kell tudni egyenletet megoldani a termodinamikai vagy mechanikai számításokhoz, mint az, hogy benne lenne a diákokban, hogy ezt a tudást valóban honnan is tudjuk. Mivel emiatt az emberek nagy többségének fogalma sincs a tudományos módszertanról, ezért simán képes bemondásra elhinni mindent, hiszen az iskolában is bemondásra hitt el mindent. Ezért is fontos lenne tanórán kísérletezni, meg csoportmunkát végezni a diákoknak, ahol kísérleteket figyelnek meg, írnak le, de sajnos a jelenlegi pedagógiai módszertan nem ilyen. De azt tudni kell, hogy mennyi az egyetemes gázállandó értéke SI-rendszerben....pedig az benne van a függvénytáblázatban.