Régen a gumik a 4 évszakoshoz álltak közelebb. Aztán a gumigyártók kitalálták a nyári gumit, amivel nyáron kb. 5%-kal jobb eredményt hoznak ki, mint az általuk hivatkozott 4 évszakossal.
És persze ez a gumiiparnak órási üzlet, hiszen rögtön 8 gumi/autó a 4 gumi/autó helyett.
Tehát adott tempónál 50 helyett 48 méteres fékútért megy a marketingbiznisz.
Talán nem kellene 95-tel tolni főúton, csak 92-vel. Ahogy a városban sem 55-tel csak 52-vel. De hát rohanó lett a világunk.
Télen ... hát igen: bízunk a gumiban. Hiszen van a domb a lámpa után és vagy felmegy vagy éppenhogy nem. És ez nem csak magánügy, hiszen mögötted még százan vannak.
A dolgok csúnyasága, hogy bőven akad olyan téli gumi a kereskedelemben, amely rosszabb paraméterű, mint a normálisan fejlesztett négyévszakos, de az legalább nevében téli, tehát elméletileg megnyugodhatsz hogy télit raktál rá.
Ráadásul ez a nyugalom nem is árfüggő. Drágán is kaphatsz a négyévszakosnál rosszabbat.
... én is az (elméleti) nyugalmat választom, négyévszakos helyett vettem télinek hívottat. Hiszen télre téli kell a népszokás szerint.
Időnként azon merengek, lehet hogy a gumiiparra is ráférne egy VW-botrány, ahol a teszteken a téli guminak a normálisan fejlesztett 4 évszakosnál kellene jelentősen jobb paramétert igazolni és nem csak zsírúj abroncsnak és nem csak laborkörülmények esetére.