nem akarok erről sokat írni, de pár gondolat. a legfontosabb szerintem a szervizkönyv. ellenőrizni kell az összes bejegyzést, az km-állásokat, hogy a pecsétek ugyanonnét vagy más szervizekből származnak, ha ugyanolyanok akkor eltérőek-e (mindig másmennyire volt-e festékes, más szinű-e a tinta, vagy utángyártották-e azaz vki egyszer betintázta és végignyomkodta vele fél perc alatt a 10 bejegyzést utólag, ezt látni fogod), vagy hihetőek-e a dátumok, ha az intervallokat beszorzod a vásárlás napjától az eladásig, akkor kb. kijön-e az aktuális állás (ha az első 2 évében ment 110 ezret a kocsi, és most 8 évesen van benne 140k akkor lehet nem stimmel vmi), végig szerepelnek-e a bejegyzések vagy csak 120e km-ig és most 160e van benne tehát lehet 40e óta nem cseréltek olajat. a motortérben szokott lenni ilyen-olyan matrica, a vezérlés- vagy bordásszíj-csere dátumával és km-óra állásával, mikor esedékes a következő, ennek egybe kell esnie a szervizkönyv szerinti állással. utolsó olajcserét általában a vezetőoldali ajtó keretére is felmatricázzák belülről, következő esedékesség, ilyesmi.
aztán ha ezek _mind_ rendben vannak, akkor utána még rá lehet nézni egy laptoppal az ecura (nyilván spéci kábel és szoftver kell, ezért kell szervizbe vinni átnézetni) mert a km-állás nagyon sok helyen el van tárolva, és általában nem ütik át mindenhol.
ja, a legjobb hogy ha egy autónak teljesen rendben van a szervízkönyve, még akkor is lehet egy rakás fos, lásd VW PDTDI dizelek, 30k-s olajcsere-ciklusokkal, amiket ha betartasz akkor elég nagy eséllyel szét is szaródik idővel a motor vagy a turbó, tehát semmire nem mész vele hogy lelkiismeretesen cserélték az olajat...
persze ha neked névre iratva adják el, akkor nincs a kocsin rendszám igy nem tudod elvinni átnézetni, a szerelőt kell vinned, aki így viszont nem tud alánézni. én festékréteget is mérnék mindenhol.
és miután megvetted a kocsit, még így is ajánlott rögtön egy olaj- és vezérléscsere, mert még ekkor is átbasztak :)
ja, hogy pöccre indul - nem sokat mond, nézted előtte, hogy meleg-e a motorháztető? füstöl indítás után a kipufogó?
undorító dolog a használtautó-vásárlás, és itt még csak a felszínt kapargattam. nem is akartam inkább irni, de most már mindegy.