Jó, akkor sarkítok: Hasonlítsuk össze egy La Ferrari meg egy Golf sebességét autópályán: Mivel mindkettő tud 130-cal menni, a Golf nem lassabb, mint a La Ferrari.
Oké, akkor a Mordort vegyük ki a képletből, mert az pocsék port, van ilyen, de ahogy hallottam a Metro elég jó, talán átlag felettinek is lehet nevezni, és mégis rosszabbul fut linuxon (megtaláltam hol olvastam a kevesebb effektről: http://prohardver.hu/hir/nyomtatobarat/igy_nez_ki_ibuypower_steam_masin… ). Márpedig az átlagos port minőséget figyelembe kell venni szerintem - hiába közel azonos minőségű az alsó rétege az SW-nek, ha az aalkalmazás általában vacak rá.
A witcher 2 amúgy érdekes lehet, korához képest elég nagy a vga igénye abból ítélve, hogy pont annyira süvített a vga-m hűtése, mint a witcher 3 alatt :) - viszont arról is olyanokat lehetett hallani megjelenéskor, hogy pocsék port.
OGL meg lehet többet tud, mint a DX, ehhez nem értek, mégis minden (elsősorban) DX-re készül - tavaly vagy tavalyelőtt jelentek meg nagyon jó cikkek arról, hogy miért nagyon rossz OGL-re fejleszteni (azt hiszem pont egy Valve fejlesztő indította). Ezért bizakodom a Vulkanban, sokszor olvastam róla, hogy ezeknek a problémáknak a nagy részét javították, meg hogy windowson is jobb lehet képességeiben/teljesítményében mint a dx12, viszont multiplatform, szóval van rá esély, hogy megtöri a DX (majdnem) egyeduralmát.
IMHO amíg más grafikai API-t használ minden windowson meg mindenhol máshol, és a windows lefedi a piac több mint 90%-át, addig a nem-windows PC gaming gyengébb lesz.