( zeller | 2006. 04. 05., sze – 13:14 )

No, akkor trgyuk helyre egy csoppet a dolgot... A nivosabb fontok, azaz olyanok, amik szepek, olvashatoak, eygseges folthatast adnak, egyseges a kinezetuk, etc. azok igen komoly tervezomunka eredmenyei. Nem eleg a hatarolo gorbeket "megrajzolni" (pontosabban az azokat leiro egyenlet parametereit meghatarozni!), jol meg kell oldani a betuparok kozotti kerninget, a ligaturakat, stb. Es ezt minden normalis esetben vegigjatszani az alap, a kurziv es felkover stb. valtozatokon is. Nem trivialis dolog, hidd el...

A tenyleg szep fontokat pedig regi nyomatok szkennelesevel es a kapott eredmeny idotrablo elemzesevel (vektorizalas, gorbeillesztesek, kerning-ek elemzese, stb) csinaljak, ami szinten eleg sok melo...

Az meg, hogy nem muveszeti alkotas egy fontkeszlet, nos... Ha csak Arial/Times New roman/Courier harmason novekedtel, akkor elhiszem, hogy igy latod... Az mas kerdes, hogy a ..@. tipografia, olcso papir, trehany nyomda es koteszet eli ma viragkorat...