( Huncraft | 2015. 10. 13., k – 13:24 )

Azért az Option D-hez lenne egy kiegészítésem: Igen, nem ritkán előfordul, hogy az IBM hibázik (szorgos kis indián kezek rendkívül jók a hibák elfedésében (nem úgy annak tényleges kijavításában). De ha már teszt adatokkal bizonyítani tudod, hogy az elérhető progi tényleg használhatatlan, sőt még patch javaslatod is van esetleg, akkor azért illik egy PMR-t nyitni, hogy ez bizony bug, és csak addig használni a "gányolást" amíg az IBM nem lesz szives így vagy úgy de megoldani a problémátokat. Ha ez nem következik be, akkor annak általában 3 oka lehet:
- A setupod nem támogatott alapjáraton se (mondjuk ezt a fent leírt esetre nagyon nem illik)
- A setup támogatott, csak épp azon a verzión amin vagy (OS/MW/App). Le kell ülni a tervező asztalhoz és átgondolni az upgrade/migrációs tervet
- A setupod támogatott, IBM is kiveszi a részét a támogatásból, csak mint kiderül a probléma nem náluk van, hanem egy külsős cég programjában. Ez esetben elő kell rántani a másik céggel kötött support contractot, és ott verni az ajtót (itt mondjuk előfordulhat olyan, hogy a 2 cég egymásra mutogat -> ilyenkor meggyőző eszkaláció, és a 2 csapat összerángatása telcoba, amíg le nem boxolják ott maguk között)

Olyan, hogy full támogatott vagy, de megoldást nem ad a cég rá nincs. Pontosabban lehet, hogy megpróbálják lenyomni a torkodon, csak nem szabad engedni (#penalty). Azért van a contract, hogy ha kell akkor magát a developert be lehessen rángatni az invesztigációba megfelelő számú eszkaláció után.

Szóval -szerintem- nyugodtan lehet tákolni (mivel te az SLA betartására szerződtél), de csak addig míg hivatalos megoldás nem lesz elérhető. Amint ez megvan azt tessék felrakni, és a tákolást megszüntetni.
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..