( bucko | 2015. 10. 13., k – 13:02 )

Azt, hogy mi a gányolás - már Richelieu bíboros is megmondta - a tett dátuma dönti el. ;)

Jól esik a kérdésed! Történetesen az említett szoftvert is az IBM szállította - a kopirájtjuk is benne volt. Valójában az egész szállított rendszer 3x anyiba került, a projekt 15 év után ért véget. Természetesen support is járt hozzá, amit úgy egy év után elvesztettek. Egyszerűen jobbak voltunk! :)

De lássuk a valós színeket!

Az oprendszer alapszintű (a low levelnél kicsit magasabb) parancsa hibásan működik. Ki kell javítani, majd figyelni a frissítéseket, hogy nehogy kijavítsa a javítást. ;)

Az IBM kizárólag egy adott terminálemulációval garantálja a rendszer helyes működését. Nos, amitől a rendszer auth modulja megbénul. Szerinted? Mi kicseréltük sajátra.

Természetesen a 15 év alatt történteket a végtelenségig lehetne sorolni. Mégis a kedvencem: Egy specifikált, de "a továbbiakban nem támogatott" interfész segítségével túrtam az adatokat. Nincs ezzel semmi baj. Ha az IBM szállít valamit, akkor annak általában van nyitott része, amit a felhasználó piszkálhat. Aztán a jobb megoldások esetleg belekerülnek a következő termékbe. - Később sor került egy tenderre, ahol hasonló megoldás látszott optimálisnak. Megkértük őket, hogy "vallják" támogatottnak. Ez egészen addig nem ment, amíg ki nem derült, hogy velük szeretnénk indulni. Láss csodát! Csak egy telefon az usába és az interfész támogatottá vált! :)

8X---

A részmegoldás erre a tread-re: AIX5L nem is létezik, csak a brossúrákon fut! Én legalábbis még nem láttam olyan gépet, amin ez futott volna.

Amikor elkészítesz egy terméknek csúfolt dolgot, azt illik becsomagolni az AIX alatt oly népszerű ;) installp formátumba. Abba lehet például ilyen is prereq libc.a 5.3.0.17 (prereq=prerequisite), de sokkal furmányosabb dolgok is. Szóval pontosan meg lehet határozni, hogy felrakhatod-e a terméket. És ha nem, akkor azt is, hogy mi hiányzik. (ckprerq)

Mi történhetett?
a) Az IBM hibázott. Valószínüleg letölthető egy gyorsjavítás (APAR)
b) Az Oracle hibázott. Ha igazad van, akkor figyelik az oprendszer frissítéseket, és onnan tölthető le egy javítás.
c) Az üzemeltető hibázott, és nem követte az a) és/vagy b) javításokat.
d) a) vagy b) nem javította a hibát - ez baj! Jöhet a gányolás! De ez kell, mert ezzel biztosítod a rendszer működését!

Kiegészítés: Még EOL terméknél is megtalálható egy összefoglaló patch gyűjtemény, ami általában beszerezhető. Ha meg az egyes szerverek nincsenek egyforma szinten - az szerintem hiba.

Az iso ilyenmegolyan szoftverkövetés kapcsán:
A westelesek nem bírtak bejelentkezni. (Automata rendszer.)
- Gyerekek! Módosítani kellene a szoftvereteket, mert hibás!
- Azt nem lehet, mert nálunk ISO van!
- De azért mégis! A westelt nem úgy írják hogy WESZTEL!!! :))))