Nah, akkor vegyük sorjában:
Nincs olyan a KRESZben, hogy feltartod a mögötted a jövőt. Egyedül autópályákon és autóutakon van előírt minimális haladási sebesség. Vezetőként minden esetben a haladási sebességedet az adott a képességed és egészségi állapotodnak, a forgalmi, időjárási és útviszonyoknak megfelelően kell megválasztanod. Ebben a felsorolásban nincs benne a mit bír az autó és a miért nem basznak meg az adott pillanatban fogalom. Ha valaki az adott úton a KRESZnek megfelelően halad, és nem tesz olyan manővereket mely megakadályozza a kikerülését, akkor szabályosan közlekedik.
A fékezés mint manőver indokoltságát mindig a sofőr dönti el. Ilyen eset az is mikor a hátulról érkező nem tartja be a követési távolságot, ezáltal veszélyezteti az előtte haladó gépjárműben ülők testi épségét. Az első autó sofőrje nem növelheti a sebességét a végtelenségét, mert egyrészt túllépné a megengedett maximális sebességet, továbbá relatív gyorshajtást követne el. Mivel kitérésre a legtöbb seggremászós szituációban nincs mód, egyedül a sebesség oly mértékű megválasztása marad, amelynél egy hátulról történő ütközésnél minimalizálhatja a gépjárművében ülők sérülését. Magyarán, fékeznie KELL.
Gondolom, mint autóvezető, tisztában vagy a fékrendszer, beleértve a féklámpa működésével is. Frissítés gyanánt. A műszaki vizsga követelményének megfelelő gépjárműben a fékpedál megnyomása esetén, egy adott úthossz megtétele után kezd a fékerő felépülni a fékkörökben mely fokozatosan nő. A féklámpa kapcsoló úgy működik helyesen, ha a pedál megnyomásakor, de a féknyomás felépülése előtt kigyújtja a féklámpát ezáltal figyelmeztetve a hátulról érkezőt az előtte haladó fékezési szándékára. Bizony, ahogy az index is, a féklámpa is szándékot jelez.
KRESZt nem ismerők és be nem tartók számára kiábrándító lehet a hirtelen fékezésre kényszerítés mint fogalom. Ez utóbbi ugyanis azt feltételezi, hogy a szabályszegő egy szabályos közlekedési szituációban csökkenti gépjárművének a sebességét oly mértékben, hogy a mögötte haladónak hirtelen fékezéssel kelljen a kialakuló balesetveszélyes helyzetet kikerülnie. Mi nem szabályos közlekedési szituáció? Pl. Mikor valaki nem tartja be a követési távolságot.
Csak abban az esetben kényszeríthet hirtelen fékezésre egy felvillanó féklámpa, ha te úgy választottad meg a követési távolságodat, hogy csak vészfékezéssel tudod elkerülni az előtted haladóval történő ütközést. Tehát, ki is a balfasz?
Összegezve, a féklámpa felvillantása, amennyiben nem jár a gépjármű sebességének hirtelen csökkentésével szabályos. Ez után, csak egy kérdés marad:
Hogy akar valaki közlekedni, ha nem ismeri az alapvető KRESZ szabályokat és nincs tisztában a gépjárműve működésével?
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "