"jelez a keréknyomás-ellenőrző" vs. "leeresztett nullára, a felni szétvágta belülről a falcot"
Ezt hogy? Ennyire gyorsan eresztett le, vagy ennyire későn jelzett a nyomásellenőrző, vagy ennyire sokat mentél még a jelzés után?
Hasonló szitum már nekem is volt (csavar->gumi), de nekem nagyon időben jelzett a rendszer (szintén vw) és nem lett baja a guminak. Általában a gyári alsó értéken vannak a gumijaim (kerek 2.0 bar), mikor jelzett a műszerfal, hogy baj van, akkor félreálltam és megnéztem a gumikat, de mivel nem láttam semmit még elmentem a következő kútig (~5-8Km) és ott körbemértem a kerekeket. A -mint kiderült- defektes kerékben még 1.5 bar volt. Tehát amikor út közben jelzett, akkor még valószínűleg 0.5 bar különbség sem volt.
(zárójelben: egyébként ez a rendszer -legalábbis ha neked is az van, ami nekem- nem nyomást ellenőriz, hanem az abs érzékelőkkel figyeli a kerekek fordulatszámát és a lapos(abb) kerék megváltozott fordulatszámából következtet a defektre. Tehát azt nem tudja, hogy mekkora a nyomás a kerekekben, csak azt tudja, hogy változás/eltérés van a kiinduló állapothoz képest.)