Ez igaz, de nagyon elméleti szempont. Gyakran kerékpározol? Például mész egy úton, balra kanyarodnál, be kell húzódnod a sávod belső oldalához. Ahhoz, hogy ezt megtehesd, a forgalom tempójához közel kell lenni a sebességednek, illetve a mögötted jövőhöz képest elég hellyel kell rendelkezz.
Hátra kell nézni, hogy van-e elég hely a manőverhez, előre kell nézni, hogy szemből jönnek-e, ha igen, fékezni kell, ha nem, lehet menni balra. Azért ezt a kavalkádot egy kézzel nem egyszerű véghez vinni, és előtte igen, fontos a karjelzés, hogy az autós értse, mit szambázol a sáv bal oldalában, s tőled jobbra elmehet.
Tehát kell a karjelzés, csak nem minden esetben olyan egyszerű ezt kivitelezni úgy, hogy ne legyen balesetveszélyes.
Szerk.: különben épp a fékezés az, amikor szinte biztos, hogy borulsz, ha egy kézzel fogod a kormányt, mert Newton II. axiómája miatt éppen megnőnek az erők, s az nagyobb részt a kézen a kormányra adódik át.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE