/szőr mentén, a pucér abroncsokat otthon tartós verzióhoz
milyen szuper, amikor szerelteted mondjuk a téli garnitúrát és esetleg kiderül, hogy a "jól van az ott" módon lerakott abroncsok alul lakott darabjával kínlódni kell, mert már nem olyan egyszerűen ül rá a felnire.
ha otthoni tárolás után bármi történik vele felrakásnál, akkor elsőre az lesz, hogy nem szakszerűen tároltad. ugyan nem személyesen velem történt, de tényleg előttem vágták át valaha egy gumiabroncs belső peremét ráforgatásnál. "ki volt száradva, el volt fáradva": ilyesmi szöveggel fárasztották az érintett tagot - cöcöcö persze-persze :) de úgy néztem vitaalapnak elmegy.
emlékeim szerint elég kényelmetlen a gumiabroncsokat a kocsiba pakolva oda-vissza furikázni, a lekerülő abroncsok meg általában elég dzsuvásak - még a hozzáadott zacskó sem feledteti mennyire.
felnire szerelgetve azért megnéznék egy átlagabroncsot a negyedik felrakásnál (tehát a nyolcadik feszítésnél). ezzel a kiinduló okkal személyesen nekem lett puklis abroncsom valamikor régen. nem vigasztalt, ha mondjuk a gumis volt béna - főleg, miután akár két hétig is várathat magára egy szálszakadás szemmel látható nyoma.
/témához, szorosabban
nekem is külön van téli-nyári garnitúrám, felnire szerelve. ezt közel úgy tárolom ahogyan akarom, ideális esetben életükben talán kétszer vannak centírozva, akármikor feltehetem az autóra, nem kell soromra várnom és kisebb a hibalehetőség is. egy akár csak ~télre használt garnitúra acélfelni ára kb három teljes szerelés ára, emiatt nem is értem igazán, amikor egy szettel élnek és erre szereltetnek le/fel **. másfél év alatt visszajön az ára. nyáron 16-os, télen acél 15-ös váltóméretben, magasabb oldalfalú abroncsot használva. az acél mellé: sokat járok vidékre, ezekre az utakra én nem teszek mást. valaha tettem, elég hülye és költséges ötlet volt.
** ha spec méretben lenne kerekem, akkor is két garnitúra felnim lenne - hiába nem lenne elérhető az acél. ekkor már nem szabadna anyagi problémát jelentenie egy szett könnyűfém felninek.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS