Képzeld el, ha fogsz egy biciklit, és az egyik kereke helyére a tengelyre merőlegesen beszerelsz egy söprűnyelet! Mindezt azért, hogy a Ferrarid mellett a MOZGÁST érzékeltesd, méghozzá a széles tömegek számára! Majd felkiáltasz: "Miért vártok itt sokan ettől az eszköztől olyat, ami nem a feladata?"
:(
Ha nem is vagy tájékozott, akkor is hidd el a következőket:
A világon létezik kismillió szimulátor. (Azért jó részük valós processzort szimulál.)
Ez a mű kb. a DOS DEBUG funkcionalitásának talán az ezredét valósítja meg.
A frontend fogalmát leginkább a gdb és a gnuchess programokon szoktam érzékeltetni:
Van egy jó commandline programod, és húzhatsz rá tetszőleges Xwindow vagy serial remote, http, stb. végződést. Mindezek az alapfunkciót nem befolyásolják, csak kényelmesebbé teszik.
Az assebly/assembler alapvetően nem programnyelv, hanem a mikroprocesszor utasításainak egymás után illesztése (tán innen is a neve;), amely az utasítások könnyebb memorizálása érdekében ún. mnemonic-okkal operál. Ezért aztán az elsajátítása sokkal könnyebb, mint a C vagy java nyelveké. Semmi bonyolultság: fogd meg az itt elhelyezkedő bájtot és tedd oda - meg ilyesmik. Bármilyen magasabb szintű programnyelvhez lényegesen komolyabb absztrakciós képesség szükséges.
A Turbo Debugger installálásahoz egy egyszerű copy is elegendő. Nagyobb baj az, hogy régi, és ezért trükközni kell, mert nem kezeli rendesen a diszket. De ez csak egy példa volt! Van gdb, X, VNC!
Szóval ezért kár kifejleszteni pl. egy újabb webes kalkulátort, ami tud összeadni, kivonni, szorozni, de osztani már nem. Ja, és csak Pi alapú számrendszerben működik. :) (Gondolok itt arra, hogy olyan címzési módot is megvalósított a Nagy Alkotó, ami nem működik a való világban.)
Ha rám hallgatsz, nem ezen kezded a tanulást!