( BehringerZoltan | 2015. 07. 19., v – 11:09 )

Magam is jobban hajlok a túlhúzásos opcióra. Hiába az ellenoldal lett tekerve, nyilván kihatott erre az oldalra. A hajtás oldalon betonkemények a küllők a másikon lazábbak és csak itt [a másikon] lett állítva. Nem állítom h 100%-ig értem mi történt, de kátyús opció kevésbé valószínű, tekintve, h majd minden hajtásoldali küllőnél látszik deformitás a felnin - legalábbis úgy képzelem, h a kátyúnak lokalizáltabb nyoma lenne, mindkét oldalt (hajtás, nem-hajtás) vegyesen érintve.

Olyan 5000 Km lehet a kerékben. Nem hinném, h elfáradt volna az anyag. Nem egy gagyi Tescós bicajról van szó. Ami viszont érdekes, hogy milyen erős a küllő és a rajta lévő menet! Nem az tört el, ahogy az ember gondolta volna, hanem frankón kihajlította a felnit.

Nem 85 kilóról, hanem 85 kilós biciklisről van szó. A versenybiciklisták általában elég fitt emberek 60-70 kilós testsúllyal, amihez jön még a bringa súlya ~10 kg, és kb így jöhet ki a fent említett 82 kg, amihez "optimalizálva" vannak a kerekek. Ha valaki ehhez képest 15-25 kilóval nehezebb, akkor már necces, h ezek az optimalizált kerekek elég erősek lesznek-e számára. A bizonytalanság pedig abból ered, h egyrészt a gyártók nem adnak meg súlyhatárt a kerékhez, másrészt árban akár 10-20-szoros különbség is lehet kerék és kerék között. Ráadásul egy-egy kerék speciális felhasználásra van tervezve (mondjuk időfutam bringákra) de ez a tény a boltok honlapján már nem kerül feltüntetésre, és így könnyen pórul járhat aki más célra akarja használni.