Részben igazat kell adjak, de csak részben, tekintve, hogy már a biciklisek négytömegű megjelenése előtt is fennállt ez a probléma, csak akkor "hülye gyalogosoknak" hívták őket, akik random helyen találnak maguknak nem felfestett gyalogos átkelőket, vagy ha fel is van festve akkor se nézik, hogy épp milyen színű lámpánál mennek át (már ha van lámpa).
A probléma még mindig ott van, hogy van egy eszközünk, amit a hétköznapi életben talán túl sokat is használunk, és ami bizonyos körülmények között magától is képes irányíthatatlan lenni. Ez mellé még hozzácsapunk 1-2 másik közlekedésre képes személyt (gyalog, biciklin, robogón, motoron, gördeszkán - you name it), akik közel sem képesek arra a gyorsulásra, vagy sebességre, viszont ugyan arra az útszakaszra vannak ráengedve, mert más meg gyakran nincs.
Innentől fogva én nem látok jobbat, csak azt, hogy a "Nagy vigyázzon a kicsire", mert a kicsinek esélye sincs akkor, ha a nagy épp úgy gondolja, hogy ezen a sárgán (vasutas/kamion zöld) még pont átfér. Tény, hogy ezt a többi résztvevő koránt sem könnyíti meg a számukra, de ettől még nem kötnék mindenféle közlekedést engedélyhez, mert akkor a végén ott lyukadnánk ki, hogy anyukának is vagy babakocsiban, vagy pórázon tartva van csak joga átvinni a gyereket a túloldalra, mert különben a gyerek még megpróbál kiszaladni magától (mondjuk pont a labda után).
Ettől függetlenül egyet értek azzal persze, hogy a KRESZ-t nem csak a jogosítvánnyal rendelkezőknek kell oktatni, de azt kijelenteni, hogy "A kolcsonos bizalom elve marpedig implicite arra is epul, hogy minden forgalmi szereplo tisztaban van a KRESZ szabalyaival" szerintem nem állja meg a helyét
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..