( xclusiv | 2015. 05. 18., h – 23:30 )

Utolsó pontra szavaztam, leírom.
Szerintem a gyerekek egyszerűen belenőnek ebbe. A keresztlányom (ovis) simán odajön hozzám (vagy bárkihez a családból) amikor a tetszőleges eszközt használom, és ha érdekes akkor Ő is csinálni akarja, vagy legalább megpróbálni. Kb. mint sajtreszelés, tésztagyúrás vagy bútor összeszerelés közben. Mert érdekli.

Ez "koca" felhasználásnál is használható, pl. lehet képeket nézni állatokról, hajókról, repülőkről, ami épp érdekli, és közben persze mesélni neki erről. (Itt persze "korhatáros" tartalomról van szó, szóval az oroszlános képek alatt nem egy gazellát széttépő oroszlánra kell gondolni.)
Ez persze nem ugyanaz, mint megnézni egy pingvint az állatkertben, de pl. bálnát már ritkábban lehet saját szemmel megnézni...

És szerintem lehet jól használni ezeket az eszközöket kifejezetten az adott korosztálynak fejlesztett programokkal is. (Gondolom oktatás alatt az "intézményi" oktatásra gondolsz.)

Szóval szerintem bármikor, de fontosak az arányok, azaz ne erről szóljon az egész. Tehát ne az legyen, hogy oviban/iskolában napi 4-6 órán keresztül a szemétől 40 centire levő kijelzőt nézi...
Én a kiscsaj miatt ebből a szempontból nem aggódok, mert van játszótér, hinta, fára mászás, babázás, kirakós, gyurmázás, társasjáték, stb., szóval viszonylag kevés időt tölt "gép előtt".