Kulon forrasfajlba a konstansokat: ez megint kontextusfuggo. Ha az egesz projektre ervenyes konstansokrol van szo (mittudomen, pl. egy Minecraft mod item nevek konstansairol), akkor tamogatom az otletet, ha kapcsolodasi adatokrol (pl. MySQL kapcsolat), azt inkabb properties fajlba erdemes tenni. Ha csak egy, vagy nehany osztaly hasznalja, akkor inkabb erdemesebb a kontextusban legkozelebb allo osztalyba belerakni publikusnak, es utana csak meghivatkozni.
"Létezik, hogy a karbantarthatóság és az olvashatóság ellentétes előjelű erők?"
Ha nem vakon alkalmazzuk a fejlesztesi paradigmakat, akkor ezek egymas komplementerei tudnak lenni. Minden egyes paradigma alkalmazasa elott at kell gondolni, hogy ad-e ez a fejlesztett szoftverhez erteket akar az olvashatosag, akar a karbantarthatosag teren. El tudom kepzelni, hogy egyes konkret esetekben ket ellentetes megoldas szolgalna a ket kulonbozo celt, azonban ez generikusan nem jelentheto ki egyertelmuen, hiszen a jol olvashato kod jobban karbantarhato, mint az atlathatatlan makaroni kod.
En ezert tartom karosnak azt, hogy minden masodik fejleszto nekiesett TDD-vel kodolni, holott ez lehet, hogy valojaban nem ad erteket a projekthez, nem lesz tole a projekt minosege jobb, raadasul az ilyesmi kepes plusz adminisztracios overhead is lenni. Nem az a baj, hogy a TDD onmagaban nem novelne barmilyen kod minoseget valamelyest, hanem az, hogy attol, hogy egy tesztet egy fos koddal implementalunk, az nem emel a projekt minosegen erdemben.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik