Én arról beszélek, hogy ami jól működött hosszú évtizedeken át, azt nem kellett volna megreformálni.
Én meg erre azt reagáltam, hogy a környezet és a világ közel nem ugyanaz, mint a te gyerekkorodban, kb. 45 évvel ezelőtt. Ezért változásra van szükség máshol is, többek között az oktatásban is.
Te kételkedtél abban, hogy egy 5-6-7-8 éves gyerek annyira más lenne, mint kb. 45 évvel ezelőtt ("Azért a 6 év körüli gyerekek agya (az osztás befogadása szempontjából) nem változik néhány évtized alatt annyit"). Én erre hoztam egy konkrét, valós példát arra, hogy miben lehet más egy "mai" gyerek, mint egy "akkori" gyerek.
Ezt a példámat/érvemet komolytalannak tituláltad.
Fölösleges túlbonyolítás: ne egy közel 53 éves fejével gondolkodj! Te már tudod, hogy ez a kettő gyakorlatilag ugyanaz. Egy olyan gyerek számára, akit még nem tanított meg apuci vagy anyuci, nem feltétlen annyira triviális, sőt. Szoktam tanítani "kicsiket" (5-6. osztály), nagyon sok minden, ami nekünk egyszerű és magától értetődő, nekik nem - persze olyan is van, hogy ami nekünk nem egyértelmű, nekik az :)
És meglepődsz, de vannak olyan dolgok, amiket így "kerülő úton" tanítok/tunk.
Nem annyira jó példa, de most ez jut eszembe (mert épp most tanítom, ill. fejeztem be): százalékszámítás. Meg lehet tanítani úgy, hogy betanulod, hogy "százalékérték egyenlő alap szor százalékláb per száz", meg a többi két képletet (ne felejtsd, itt még nem tanultunk egyenleteket, hogy hipp-hopp, átrendezzük).
Arra határozottan emlékszem, hogy én ezt hatodikos koromban nem értettem (vagy csak lusta voltam megtanulni a három képletet? fene tudja), mindig saját kútfőből csináltam meg a példákat.
Saját magamból kiindulva nem is így tanítom, hanem először az arányokat értjük meg rendesen (kiszámolni egy adott mennyiség valahanyadrészét, utána meg hogy mennyinek a valahanyadrésze az adott érték, stb.), utána számolunk századrészeket sokat, és utána mondom el, hogy a századrész az a százalék, meg mutatom meg a jelet. A képleteket nem is mondom el, hanem azt mondom, hogy 1000-nek a 20 százaléka: elosztom az 1000-et százzal, így megkapom az egy százalékot, majd beszorzom 20-szal, így megvan a 20 százalék.
A kérdésed lehetne: miért nem azt tanítom meg, mindenféle arányok magyarázása nélkül, hogy az 1000-et meg kell szorozni 0,2-vel?
Remélem, ez a példa már átmegy a komolysági szűrőn.