( Aadaam | 2015. 05. 03., v – 18:00 )

Konkrét esetben meg tudom mutatni, általánosan sajnos nem.

Mondok egy egyszerű példát.

Az egyik munkahelyemen van egy ún.
konverziós tölcsér: egy lépéssor amiről úgy gondoljuk, egy ideális felhasználó bejár.

Ilyet be lehet állítani a legtöbb analitikai eszközben, így a Google Analyticsben is.

Kiraktunk egy új változatot, ahol egy gomb arrébb került. Nem tűnt el, csak kisebb lett és máshol. Másodlagos, de fontos funkció volt mögötte.

A konverziós tölcsér egyik lépése 10 százalékpontot zuhant másnapra.

Azaz, 100 felhasználóból 10-et azért vesztettünk el, mert nem tűnt fel neki, hogy ilyet is tud a rendszer.

Jó esetben ezt beállítjuk már a régi rendszeren, és ehhez képest mérjük az újat, esetleg a rendszerek A/B tesztben futnak egy ideig párhuzamosan.

Amit az első kommentben ki akartam hangsúlyozni, hogy a redesign nem feltétlenül öncélú; míg az egyik cégnél én tudom, hogy azért dizájnolnak át mert lepattannak a tenderekről, nem volnék benne biztos, hogy ez az egységsugarú fejlesztőig eljut: lehet, szerinte csak "csicsázzuk" az oldalt...

A jó redesign projekthez mindig társul egy kutatás, ami metrikákkal szolgál annak eldöntésére, a projekt sikeres-e.

Persze az ember érzelmi lény, nem mindig ilyen triviális ez, mint leírva...