( Lsh7 | 2014. 12. 14., v – 08:01 )

" Az M0-s körgyűrű a magyar autópálya-rendszer része, egyes részei uniós kötelezettség miatt válnak fizetőssé – ezt mondta a Napi Gazdaságban pénteken Orbán Viktor. A Portfolio.hu nehezen tudta értelmezni a miniszterelnök kijelentését, ezért az Európai Bizottság magyarországi képviseletéhez fordultak.

A képviselet azt a választ küldte, hogy nincs uniós kötelezettség az M0 fizetőssé tételére, arra viszont kötelezettsége van Budapestnek, hogy a 4-es metró jobb megtérülési mutatói miatt a főváros területén vezessék be a dugódíjat, ami a tömegközlekedés fokozottabb igénybevételét eredményezné.

A bizottság válasza viszont arra is kitér, hogy ha az M0 díjfizetőssé tételéből bevétele származik az államnak, akkor ezt figyelembe kell venni az EU által folyósítandó támogatás összegénél. Ez azt jelenti, hogy Brüsszel kevesebb pénzt ad az M0 továbbépítésére."

forrás : http://www.hir24.hu/belfold/2014/12/13/brusszel-szerint-nem-mond-igazat…

A 4-es metró -> egy "szellem metró" Amennyi pénzt elbaxtak rá abból ez egész város felszíni közlekedését meg tudták volna oldani.
A vonal átadásával a felszíni párhuzamos közlekedés nagy részét nem szüntették meg,
ráadásul az 1-es villamost is kiakarják vinni az Etele útig.

A

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597