A budapesti belső(bb) kerületekben uralkodó káoszhoz gondolom ez is majd hozzáteszi a magáét, de majd meglátjuk. Azzal mindenesetre egyetértek, hogy az a havi kb 416 Ft (5000/12) zokszó nélkül lecsúszik bármelyik hangoskodónak a torkán, ha pl. kocsmázásról, cigiről van egyébről (hobbi, bármi) van szó, magyarul nem egy nagy összeg. A gondot inkább ott látom, hogy:
-1) eleve rossz Bp-en a közlekedés, ettől a nem fizetős utak még zsúfoltabbak lesznek (súlyosbítva az építkezésekkel);
-1a) viszont a fizetősek meg üresebbek :D
-2) a pénzt egyszerre kell kiköhögni, hirtelen kiadni 5000-et jobban fáj sok embernek, mint darabokban, egy évre leosztva;
-3) ráadásul megyénként kell venni, így még bejön a vacakolás is (megvan-e minden megyére a matricám?). Persze van, akinek előnyös lehet, nekem inkább úgy tűnik, ez a "belemagyarázott" előnye a dolognak;
-4) aki tényleg használja az autót, nem csak dísznek tartja, az már eddig is nagyon komoly összegekkel támogatta az államkincstárat, most megint őket húzzák le (és cserébe még mindig csak a dugók, vacak utak stb. vannak);
-5) és ismét megerősödik egy picit az autósellenes-retorika. Persze tudom én, hogy mindenki Bp. egyik belső kerületében lakik, ahonnan gyalog, biciklivel/bubival, metróval, villamossal, busszal vagy trolival minden (kocsma, bolt, munkahely, orvos) elérhető 2.5 hosszú perc alatt. Vagy aki mégsem ott lakik, az költözzön be, nem?
-6) ezzel pont nem az "indokolatlan", városban 1.5km-t autózgatókat büntetik, hanem akik jellemzően messzebbről járnak be. Rohadtul nem mindegy, hogy napi 3 órát utazgatsz, vagy csak 1.5-2-őt, de ahogy kinéz, Budapest vezetőségének egyik fő ellensége az autós (mert ugye az tehet mindenről);