( Ritter | 2014. 10. 28., k – 11:52 )

Általában sommás érvek állnak egy vezetői tévedés hátterében, majd védelmében. Ha reklámtámogatott modell ellen érvelne azt megérteném. De fizetős Play jelenléttel szemben azzal érvelni, hogy az ott fizetőket nem tekinti piacnak egyszerűen nevetséges. Még azzal lehetne érvelni, hogy nagy elterjedtségű Android platformon való jelenlét széles körű warezhez fog vezetni. De a szolgáltatói szerződések miatt eddig is jelen volt az iGO Androidon, és pont az általános hivatalos elérhetőség miatt a warez az első számú alternatíva.
Fogadni mernék rá, hogy "majd, hogy fogja megvenni a felsőkategóriás autógyártó partnerünk az iGO-t ha ott van minden olcsó mobilon is?!" klasszikus magyar vezetői tévedés áll érvként az általános Android mobil jelenlét ellen. A Nokia szintén komoly bevételi forrást lát az autóiparban. De nagyon helyesen a több lábon állás stratégiáját választották. A Nokia még az ingyenességgel járó bevételkiesést is vállalja azért, hogy megszerezze az első helyet a mobil offline navigációs piacon. Ez pedig nem gyengíteni hanem erősíteni fogja a Nokia pozícióit az autóiparban.
Egyébként imho a korábbi Google Android platformmal való csatavesztés eredményeként a Nokia HERE maps pont Playen nincs jelen, de minden Androidos számára elérhető. Ott van a Samsung Appson a többieknek pedig közvetlenül letölthető a HERE maps APK fájl. Akár egy saját Android alkalmazásboltot is felfuttathatna a Nokia kizárólag a HERE mapsra alapozva, ahogy természetesen az NNG is iGO-val.
Az NNG izraeli tulajdonosa valószínűleg más véleményen van mint a budapesti cégvezetők, talán pont ezért iGO primo Israel az egyetlen Playen elérhető iGO ma.