( zZsOlTi | 2014. 08. 20., sze – 22:00 )

"ha nincs vásárlás (mert mondjuk nem is volt vásárlási szándék soha), akkor az a pénz hozzád soha nem futna be, ergo nincs miért verni az asztalt."

Akkor ezek szerint pl nyugodtan lophatom az áramot és megideologizálhatom azzal, hogy ha nem tudnám ingyen elvenni, akkor pénzért sem kéne. Tehát tulajdonképpen nem éri kár a szolgáltatót, mert amúgy sem fizetnék érte, nincs vásárlási szándékom?

De mielőtt belekötsz, hogy ez végső soron mérhető kárt okoz, mondok mást:
legyen ugyanez a házban futó internet kábellel. Rácsatlakozok, használom. A kábel nem kopik, a biteknek nem fáj, a kiépítés költsége sem számít (eddig sem fizettem elő, mégis kiépítették a hálózatot). Éri kár a szolgáltatót? Ha nem tudnék ingyen rácsatlakozni, akkor nem fizetnék elő, mert nincs rá pénzem! Tehát nem éri kár. Vagy de. Úgy keletkezik a kár, hogy a fizetős szolgáltatásért nem fizetsz, de használod. Ugyanez igaz a szoftverre is.