Csak h jól értem-e, arra vonatkozik a mondandód, hogy aki nem vezet néhány órát "egy akkora dögben" az "első ülésen", annak nincs joga megítélni az adott közlekedési szituációt?
Akkor konkrétan: van-e tudomásod arról, h a balesetet okozó busz típusára a sofőrök panaszkodtak volna akár írányíthatóság, akár kilátás szempontjából? Volt-e kezdeményezés az illetékes hatóságok felé, hogy vizsgálják felül ezen okok miatt annak engedélyeit? Van erre vonatkozó info interneten?
Esetleg nem a típussal, hanem annak konkrét példányával van problémád?
Vagy neked minden busz méretű járművel problémád van, nem csak az adott típussal/példánnyal?
#szerk
Szóval amíg a topikban bőszen "bringásöntudatot" emlegetsz, addig éppenséggel az a helyzet, hogy amit érvként előadsz az pontosan a bringás mellett szól. Tulajdonképpen te arra hivatkozol, h sofőrök munkakörülményei ill. a busz technikai paraméterei nem teszik lehetővé, hogy azok úgy közlekedjenek, hogy garantálva legyen a többi közlekedő biztonsága. Te csak látszólag vitatkozól a bringás-pártiakkal valójában a BKV-val (vagy minek hívják)és a különféle hatóságokkal van problémád.
Amit azonban szeretnél figyelmen kívül hagyni, az a sofőr személyes felelőssége. A sofőr felelősséggel tartozik azért, h lássa és észrevegye az elötte közlekedő bringást. Én nem feltételezem, h a buszsofőr direkt ütötte volna el, vagy leszorítással büntetni akarta volna a bringást (bár nem lenne példátlan). A cserbenhagyással kapcsolatban már bizonytalanabb vagyok, lehetségesnek látom azt is, hogy látta mi történt, de úgy gondolta, h megúszhatja az ügyet, a bringás majd leporolja magát és tovább megy. Azzal azonban egész határozottan vádolom, hogy - munkaköri előrásainak vélhető megszegésével - nem a szükséges körültekintéssel vezetett és ezzel a magatartásával súlyos sérülést okozott.