A bankok döntés- és cselekvőképes felnőtt embernek tekintették az ügyfeleket. Sok ügyfélnél ez ordas nagy hiba volt - jó kérdés, hogy ha banki/pénzügyi/gazdász végzettséget követeltek volna meg az ügyletben az üf. részéről (vagy az üf.-nél, vagy a hitel kihelyezésében az üf. oldalán eljáró tanácsadónál), akkor mi lett volna...?
A hitelbírálatnál mit csináltál volna másképp? NAV-os igazolást ugyan bekérhettek volna a munkáltatói helyett (amik épp a problémás ügyfelek esetében nem biztos, hogy 100% valóságot tartalmaztak), de az SZJA határidőkhöz igazodva május végéig az aktuális évet kettővel megelőző adóévről adhat ki éves igazolást a NAV (hiszen az előző évi bevallásnak a határideje még nem járt le) - az meg messze nem biztos, hogy releváns lenne az aktuális anyagi helyzetre nézve.