( seferbt | 2014. 07. 01., k – 22:02 )

Na, ezen is túl vagyunk. a diszkeket, megfelelő sorrendben berakva egy másik gépbe az abban lévő P400 gond nélkül szedte össze a tömböket, az adatokhoz is hozzá lehet férni.
Mindezt úgy, hogy a RAID5 tömbben benne volt a hibás diszk, az OS alatt meg egy RAID1 van, aminek fizikailag hiányzik a fele (az a bizonyos cserélj diszket a bay8-ban). Úgyhogy holnap NAS vásárlás, adatmentés, diszkek cseréje, majd vezérlő csere az eredeti gépben. És végül, de nem utolsó sorban beszélgetés az ügyféllel, hogy megspóroltam nekik egy kb. 1M Ft-os adatmentést, amire a hardver supportos cég simán elküldte volna őket anélkül, hogy végigpróbálták volna az összes lehetőséget.
Tanulság: a hardver support inkább játszik biztonsági játékot a saját seggét védve az ügyfél pénztárcájának kárára, minthogy ténylegesen oda tegye magát valóban megpróbálja megoldani a problémát az ügyfél érdekében.
De akkor meg minek is fizeti az ember a supportot?!?!?

_andrej! Köszönöm a tippeket és az ötleteket!