Van egy tanár, aki mesélt nekem, hogy mennyi pszichológiai, filozófiai jellegű dolgokat is kelln tanulniuk. Szerintem a tanárok pszichológiai eszközökkel manipulálhatják, hatással lehetnek a gyerekeknek. Ez azt jelenti, hogy lényegtelen, hogy egy anyag mennyire hasznos és szüiséges, a gyerekeket arról győzik meg, hogy mennyire fontos. Még akkor is, ha ez nem igaz, mert mindig tudnak érvelni. Szerintem saját magukat is becsapják azért, hogy azt higyjék, hogy van értelme mindent minden gyereknek megtanítani, hogy büszkéknek érezzék magukat. A kevés példákban igyekeznek kapaszkodni, mert mondjuk egy 30 fős osztályból csak néhányan jönnek később vissza, hogy de jó, hogy ezt a sok hülyeséget megtanítatta vele, nagyon hasznos volt. Más lenne, ha az osztány fele vagy 2/3-a jött volna ezzel.
Nem a tanári mivoltukkal van a gond, nem tanárként én is szeretek sok jó dolgot megmutatni másoknak. A tanárokkal ellentétben én tudom is, hogy hasznos leszt most vagy később a másiknak. 60-70‰-ban hasznos információt adok át.
......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com