"Akár hiszed, akár nem, nálam az ötödikesek (kb. 10 évesek) a matekórákat élvezik - pedig nem kezdtem el szórakoztatni őket, meg GDP-t meg államadósságot meg ilyesmit se kezdtem el magyarázni. Gyakorlatilag az anyag mentén haladunk - sőt, inkább többet is veszünk, mint amit kellene, a tankönyv és a munkafüzet feladatait néztük (na jó, néha egy-két feladatról eszembe jutott egy-két "szemét" kérdés, amit aztán megbeszéltünk).
Akár hiszed, akár nem, pl. amikor megemlítettem, hogy nem csak tízes számrendszer van, hanem más is, rögtön érdekelte őket a téma. Megtanultunk összeadni, kivonni és szorozni más számrendszerekben. Szeretik a kihívásokat - szerencsére.
Egy kollegámnak mutattam a témazárójuk feladatsorát, mire megkérdezte: nem lesz sok ez egy kilencedikesnek? :)"
Erre igy egyben reagalnek.
Nagyon sok fugg elsosorban az eloadasmodtol es magatol az eloadotol is. Hiaba az anyag menten haladtok, ha olyan stilusban beszelsz veluk, odafigyelsz rajuk, foglalkozol veluk, akkor kedvelni fogjak a targyat, akkor is, ha amugy tok unalmas dolgokrol beszelgettek. Ez reszben a tanar szemelyisegetol is fugg, hogy mennyire nyitott egyaltalan arra, hogy o nem csak kiall a katedrara es eload egy csomo szeknek, amin ulnek valakik, hanem embereknek ad elo, es interaktiv. Raadasul egy 10 eves gyereket mar egy sima normalis oktatas is kepes elszorakoztatni, ha kelloen interaktivan folyik az oktatas, hiszen ok leginkabb a figyelmet igenylik es az interakciokat.
Azonban nem szabad azt elfelejteni, hogy nagyon keves az igazan jo tanar. Foleg azert a fizetesert, amit ma az oktatasban dolgozok kapnak, jo tanart kapni nem lehet. A legtobb kiall a katedrara, elmondja az anyagot, masnap kiall, elmondja ugyanazt, harmadnap mar uj anyagot kezdenek, aki lemarad, lemarad es kesz, majd evvegen megbukik. Nem egy es nem ket helyrol hallom folyamatos panaszkent, hogy gozerovel haladnak mert kurva sok atadando ismeret van baromi keves oraszamhoz, es egyszeruen nincs ido arra, hogy mindent atvegyenek, csak atrohannak a vilagon. A te peldad inkabb a pozitiv kivetelek egyike.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.