( hrgy84 | 2014. 06. 13., p – 12:33 )

"Fakultatív módon? Komolyan, szerinted ki fog fakultatív módon tanulmányozni bármely tudományt?"

Peldajanak okaert akit erdekel az adott tudomanyag. Elvegre errol szol a fakultativ oktatas, ha jol tevedek.

Egyebkent valahogy elbeszelunk egymas mellett. Nem azzal van a baj, hogy a gyerekek izelitot kapnak bizonyos dolgokbol, hanem azzal, hogy elmeletben ez a "megismertetes" implicite hozna magaval azt, hogy ha a gyereknek nem tetszik az adott tudomanyag, akkor az alapokon tul ne kelljen foglalkoznia vele. Ehhez valo kepest majd' minden tudomanybol nagyon sok anyagot varnak el lexikalis tudaskent, amit utana az eletben nem fog hasznalni, hacsak nem az adott tudomanyagban fog elhelyezkedni.

Azt mondom, lejjebb kellene tenni a mercet, kotelezoen csak az alapokat oktassak, es ha valakinek az erdeklodeset felkeltette az adott tudomanyag, akkor azt utana tanulhassa akar fakultativ modon, akar - ha elegendo szamu erdeklodo gyult ossze - rendes oraszamban. De aki ugy dont, hogy nem erdekli, annak ne kelljen kotelezoen ezeket tanulnia, mehessen olyan orakra, amik ot erdekli.

Lehet, hogy emiatt mondjuk kevesebb kemiatanarra vagy fizikatanarra lenne szukseg, viszont cserebe elvaras lenne az, hogy felkeltsek a gyerekek erdeklodeset az adott tantargy irant. Mert most az oktatasban az megy, hogy kiall az oktato a katedrara, elmondja az anyagot, feladatokat oldanak meg, de az, hogy a gyereket akar egy kicsit is erdekelodove tegyek a tantargy irant, az soha kepbe nem kerul. Igy mindenki csak felesleges tehernek eli meg ezeket az orakat - mert tulajdonkeppen azok is. Nem "ismerteti meg" oket az adott tantarggyal/tudomanyaggal, hanem egyszeruen a fejukbe csapnak egy tolcsert, es vodorszam ontik bele a trutyit, fuggetlenul attol, hogy akarja-e vagy sem.

Es ez szerintem rossz.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.