( hrgy84 | 2014. 06. 11., sze – 09:36 )

"Meg kell adni az esélyt, hogy megismerjen tudományokat" != vizsgaztatni belole.

Legyen lehetoseg a tudomanyok tanulmanyozasara fakultativ modon, reklamozzak oket a gyerekeknek, de ne kelljen mar ketkazalnyi olyan tudast tanulni, amire soha az eletben nem lesz szukseg.

Illetve nem is feltetlen az a problema, hogy kvazi felesleges infokat tanulnak, hanem az, hogy az oktatas soran nem helyezodik hangsuly a tudas felhasznalasara. Nincsenek igazan gyakorlati peldak, azok a targyak, amikbol egyaltalan van szoveges feladat, azoknal a feladatok sztorija koszonoviszonyban sincs a realitasokkal. Elsosorban lexikalis tudasbeli elvaras van, nulla gyakorlattal.

Erre a legjobb pelda a matematika. Megtanulsz egy csomo elmeletet ugy, hogy az eletben igazabol a legbonyolultabb szamitas az a gyokvonas lesz. Cserebe nem sulykoljak peldaul hogy mit jelentenek az ujsagokban, hirekben megjeleno szamok az (allam)adossagrol, az inflaciorol, meg ilyenekrol.

De lehetne emliteni a foldrajzot is. Nem azt tanuljak meg a gyerekek, hogy mi jellemez egy adott orszagot, hanem be kell biflazni egy csomo olyan adatot, amire igazabol hacsak nem kozgazdasznak keszulsz, sose lesz szukseged. Kotelezo volt peldaul az USA osszes nagy ipari teruletet bemagolni, de ma mar fel nem tudnek sorolni egyet se neked. Mert nem volt ra szuksegem az eletben soha.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.