( GCS | 2014. 06. 06., p – 10:06 )

Nagyon hamar eszembe jutott a domain, amikor még a TLD ún sunrise állapotban volt. Max kb az "fáj", hogy nem vettem meg amíg biztos nem volt hogy kell a cég számára.

Keresőoptimalizálásban egyetértünk. Az persze egy könnyítés lett volna ha a domain neve közvetlenül utal a honlap tartalmára. Azt nem tudom mindig keresőt és könyvjelzőt használnak-e az emberek vagy megjegyeznek-e egyes domain neveket. Pl HUP-ot nem tudom felvettem-e valahová, mindig csak begépelem az URL-t és kész.

ISZT nem játszik, külföldi domainről/TLD-ről van szó. Külföldön ez nem játszik. Lásd pl a shops[dot]clothing szintén ilyen általános név és mégis domain nyerészkedő regisztrátor kezében van.

Szerintem meg pontosan több TLD alá is regisztrálnak, sőt szinonímákat is. Harisnyánál maradva van pl tights[dot]clothing , pantyhose[dot]clothing és stockings[dot]clothing is. Ezzel még inkább rákényszerülsz hogy ha érdekel egy név, akkor kifizesd azt a nagy árat a domain brókernek hiszen a hasonló nevek is foglaltak. OK, így regisztrálniuk kellett három domaint, ami még bőven nyereséges ha Te kifizeted a 200x-os árat az egyikért.

Lényeg az eredeti kérdés. Van-e olyan lehetőség hogy legfőképpen új TLD-k esetében előre lássam, mely domain-eket akarnak regisztrálni az ilyen nyerészkedők. Valószínűleg csak a proaktív védekezés lehet megoldás. Már akkor regisztrálni a domain-t, amikor az még nem kell a cégnek. Egyszerűbb egy évi regisztrációs díjat bebukni ha mégsem fog kelleni mint később esetleg a 200x-ást fizetni egy bróker cégnek.