Szerintem zeller és saabi is a józan észről beszél.
Természetesen vannak jogok, amikkel lehet élni, és szükség van a kerékpározás lehetőségeinek minőségi megteremtésére, de ha Budapestet nézzük, ott már a kerékpárosokat támogató szabályozás és "építkezések" előtt is bizonyos helyeken épp csak elég volt a hely az autóknak, ezért elvárható lenne, hogy a kerékpáros mint leggyengébb láncszem mindent megtesz a testi épsége védelmében. Saját maga és a szerettei miatt. Építettek bicikliutakat és jelöltek ki sávokat, de elfelejtették az autók felét levenni az utakról...
A kerékpárosnak arról sem kellene elfeledkeznie, hogy amikor 20-40 km/h-val repeszt a háttérbe olvadó színű ruhájában (helyzetfüggő, hogy mi a passzoló szín, de a láthatósági mellény gyakrabban nem az mint pl. egy fekete öltözet), akkor nem annyira látható, viszont a láthatatlanság a sérülékenységét nem befolyásolja. Hasonló okból kötelező az EU-ban az új autókra a menetfény. Az autók nagyobbak a kerékpároknál és jobban láthatók, mégis kell a menetfény...
Amúgy, ha az autósok 90 %-a nem ismeri a KRESZ-t, akkor hogy a fenébe fordulhat meg bármelyik kerékpáros fejében, hogy elsősorban a jogaira gondoljon, másodsorban – ha egyáltalán – a testi épségére...?
:)