( zeller | 2014. 05. 18., v – 17:57 )

Az a probléma, hogy jelentős különbség van a forgalom sűrűségétől/dinamikájától függően az egyes átkelők között. Ahol nem túl nagy a forgalom sűrűsége, ott a gyalogos rövid várakozással tud találni olyan helyzetet, amikor jelentős lassításra nem kényszerít egy autóst sem, mégis biztonságosan át tud kelni az úton. Ahol sűrűbb a forgalom, viszont a forgalom dinamikája a sebesség jelentős korlátozását nem viseli el, oda ütemezetten dolgozó lámpa kell - sajnos a "nyomd meg a gombot és várj" itthon nagyon nem működik (megnyomja, körülnéz, átrohan, aztán mire vált a lámpa, közel s távol nincs gyalogos).
A kötelező sebességkorlátozás elvi megoldásnak jó lenne, azonban a legtöbb esetben csak arra elég (pl. Margit-híd közepén a 30-as tábla pár méterrel a lehajtó előtt), annyit jelent, hogy "vedd le a lábad a gázpedálról", és ezt sokan ignorálják - sajnos.
Az elsőbbség egy jog, amivel lehet élni, meg visszaélni. Elvileg az elsőbbséget úgy is ki lehet követelni, hogy a másiknak satufékkel kell megállni, meg úgy is lehet élni ezzel a joggal, hogy az autósnak max. a gázról kell levennie egy pillanatra a lábát. Nem biztos, hogy az előbbi az jó irány a gyalogos részéről, sőt...