Abban egyetértünk, hogy a magyarországi városok közlekedés szervezésének van még hova fejlődnie.
off
Tesco parkoló bejáratánál fiatal cigány nő nem ad elsőbbséget, rákiabáltam, utána mentem, kérdezem, ez így hogy. Azzal érvelt, hogy siet, nem ér arra rá, hogy elsőbbséget adjon. Pislogtam rendesen.
Az a baj, hogy az ehhez hasonló szemlélet jócskán tettenérhető. Nem arról van szó, hogy elnéz valamit, hanem eszébe sincs, szabályosnak lenni.
Másik, amitől valóban félek. Kerékpárút párhuzamos a főúttal, mindez lejtő, becsatlakoznak alárendelt utcák. Helyesen az elsőbbségadás kötelező tábla belül, a kerékpárút előtt van. Megfigyeltem, az autósok jelentős többsége nem a tábla vonalánál ad elsőbbséget, hanem azon túlhaladva, a kerékpársávon átmenve akkor, amikor elérik a főútvonalat. Miért? A tábla érvényessége nem a tábla mögött másfél-két méterrel kezdődik. Lényegében ignorálják a kerékpárutat, úgy vannak vele, Kamaz csak a főúton jöhet, elég arra figyelni. :(
Hasonló kedvencem, bár nem tartozik ide, két buszmegálló a kereszteződés két oldalán, a megállók között az úton keresztbe kijelölt gyalogátkelőhely. Van előzni tilos, hogy a buszt előző autós ne csapja el a gyalogost. Jellemzően 3-4 autó zsinórban előzi - kerüli - a megállóban álló buszt. Ide kellene rendőr, nem a picit gyorshajtókat szekálni.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE