( BaT | 2014. 04. 01., k – 21:00 )

Ezt a részét értem és egyet értek, de én nem erről beszélek. Az én problémám az, hogy mindenképp szükséged lesz valamilyen szövegszerkesztő szoftverre a szövegszerkesztés tanításához. Amikor én tanulom egy szoftver használatát, akkor nem a toolbar iconjai színét jegyzem meg, hanem a műveletek neveit, vagyis a szoftver terminológiáját, így egy másik szoftverben is ezeket fogom keresni, nem az adott színű toolbar icont. De hogyan tanítod ezt meg egy gyereknek, hogy az elé rakott szövegszerkesztőben ne az ikonokat jegyezze meg, hanem a műveletek neveit?

Az a véleményem, hogy akár jól, akár rosszul tanítasz ilyesmit, teljesen lényegtelen, milyen szoftver van a gyerek előtt. Ha szövegszerkesztést tanítasz, teljesen mindegy, hogy azt MS Office, vagy LibreOffice környezetben teszed, a tanítás szempontjából teljesen ugyanaz. Ami a különbséget adja az az, hogy máshol melyik szoftverrel találkozhat nagyobb valószínűséggel. Otthon valószínűleg MS Office van, ha van, középiskolában MS Office várja, a cégek többsége szintén MS Office-t használ, akkor miért lenne a gyereknek jobb, ha most a LibreOffice-t szokná meg? Jobb esetben jól fogja megtanulni a dolgokat, és viszonylag kevés energiabefektetéssel képes átállni MS Office-ra. Rosszabb esetben viszont a szoftvert tanulta meg, akkor viszont nagyon megszívattad.