( lyken | 2014. 01. 02., cs – 00:32 )

" akik weben"
Nem korlátozódik webre. Csak igazolnod kell, hogy a vásárlásért cserébe nem kaptál szolgáltatást, vagy nem olyat amit ígértek.

Itt le van körmölve, hogy melyik kártyatársaság esetén mely reason code-ra kell hivatkozni: http://etkt.blog.hu/2010/12/30/meg_mielott_vasarolnank_a_bankkartya_hat…
A dolog érdekes része, hogy sokszor a banki ügyintézők nem tudják, hogy létezik a chargeback fogalma és megpróbálnak elhajtani.
A nem teljesített szolgáltatás fogalomkörén kívül létezik a megadottól eltérő minőségben teljesített szolgáltatás fogalma is, tehát részleges teljesítés esetén is lehet reklamálni. A panaszt viszont mindenképpen hitelt érdemlően tudni kell bizonyítani, különben a bejelentést fogadó bank köteles a bejelentőt bírságolni.