( Som-Som | 2013. 12. 13., p – 09:53 )

Ez önmagában igaznak tűnik, de ha egy cég stratégiáját akarod megítélni, akkor első körben nem árt a számokra is ránézni.

A Nokia 2013-as mobilpiaci részesedése 14%, ezzel a Samsung (28%) mögött a második legnagyobb. Ebből a 14%-ból tudtommal 13 rész az S40, 1 a WP. Tehát a feature telefonok kiemelten fontosak a Nokiának.

Úgy tűnik, hogy a feature telefonok piaca évente kb. 20%-kal szűkül. Az Asha sorozat majdnem okostelefon képességekkel bír piszkosul kicsi HW igények mellett is, így egyelőre nem érinti vészesen a feature telefonok piacának beszűkülése. De az igények változnak, csak kéne egy iCsekk app, csak kéne a Tappancs Magazinhoz egy AktivArt app... Szóval egyre szélesebb körben kellenek az Android/iOS appok. Ráadásul hiába nem támaszt az S40 nagy HW igényeket, ha a gyártási mennyisége miatt az erősebb vas sem drágább. Tehát idővel lépni kell, ez már kényszerpálya.

Az MS és Elop szerepe különösen érdekes ebben. Az S40-nel szemben az Android előnyös lenne az MS számára is. A Skype újabb piacot szerezhet és a SkyDrive, Office Mobile stb. ikonja is alapból a nyitóképernyőn landolhatnak. Az MS csak nyerhet az ügyön. Ráadásul egy kis Android tapasztalat nem árt, hiszem a WP sikere egyelőre nem garantált. Ráadásul a WP szörnyen drága R&D-t is igényel, hiányoznak appok, MS appokat nem elég csak iOS-ra és Androidra elkészíteni, nem megy a YouTube, miközben az egyedi csempés UI-t Androidra is rá lehetne húzni. Szóval az Android egy erős láb lehet az MS számára.