( golgota | 2013. 12. 05., cs – 08:21 )

Az összes OL felhasználóról nem tudok nyilatkozni, hiszen nem fordul mindenki hozzánk közülük. De el lehet mondani, hogy főleg az itthoni kormányzati szektorban jellemző a boundle vásárlás és hogy az Oracle nem nyújt megfelelő támogatást az operációs rendszer számára. De ugyanez igaz a nagy állami cégekre is. Azt hiszem ezzel leírtam a neveket is. :D

De vannak telekom cégek is, stb.

Nem az OL-el van baj, hiszen az RHEL, hanem a supporttal. Volt olyan ügyfelünk, akinek azt mondták, hogy majd a későbbi OL verzióban lesz bent, amit szeretne, miközben bent volt ugyanabban az RHEL verzióban az adott funkció. És fordítva is, hogy az adott kernellel mennie kell (és kész) a hardware elemnek, miközben nem kell, mivel csak a régebbi kernelekkel ment (3rd party userspace-re erősen épülő eszköz). És ezek csak olyan hibák, amik két perces utánanézést igényelnek csak.

Az arányt leírtam, hogy hozzánk havi egy-két alkalommal futnak be ilyen kérdések/kérések. De ezektől az ügyfelektől azt halljuk, hogy csak legvégső esetben fordulnak hozzánk, amúgy megpróbálják maguk megoldani, mert az Oracle Support nem szokott tudni segíteni. Nem én mondom, hanem a kollégák az adott cégeknél.