A hozzászólásodhoz részben válaszoltam a fentiekben.
Ezért engedelmeddel, általánosságban fűznék még hozzá néhány szót.
Való igaz, hogy nem szabad pontról pontra megtanítani mindent - a közoktatásban - egy gyereknek egy programról. De kérdés, hogy hol húzzuk meg a határt, és miért éppen ott. Egy adott menüpont lehet program specifikus - fúúúúj le vele - de a másik programban éppen ugyanúgy csak egy menüpont.
... de a gyermek megtanulta a menükezelést.
Tegye fel az a kezét, aki a számítógép használatot, függetlenül az oprenszertől Batch, Powershell, Bash programozással kezdte!
Szerintem a programozás oktatás az informatika tanítás csúcsa.
Én a számítógép oktatást semmi esetre sem a programozással kezdeném, hanem.... rajzolással.
Élő példa; A gyerekeket pl. a Tux Paint használatával rá lehet szoktatni számítógép kezelésére, egér kezelésre, menüválasztásra, fájl megnyitásra, mentésre.
Ekkor még ki sem mozdultunk az operációs rendszer használatából.
Természetesen ez csak eleje egy hosszú útnak, ami később hegyeken, völgyeken, kiszáradt tómedreken vezet át, és aki nem szeret utazni, az bizony nagyon fogja unni.
(Ja tanítottatok már felnőttet EGÉRFOGÁSra? Tudod, azt a felhasználót akinél egér odébblök, aztán csak a mutatóujjal hozzáérve kattint az egérrel, és az a fránya egér valami miatt elmozdul.)
üdv:
L.Árpád