( l.larpad | 2013. 10. 03., cs – 13:43 )

>>> Egy hónap alatt megtanulható bár gyakorlati haszna azon túl, hogy van egy ilyen papírod nincs.

Aztán ha egy ilyen ember dokumentumával kell dolgoznod, akkor sikítógörcsöt kapsz.
Ezt úgy mondom, hogy nagyrészt autodidakta módon tanultam a fentieket... de ... az a rendszerezett, és begyakorolt tudás amit megkapsz azért egy hónap alatt akkor sajátítható el csak a 24 órában ezzel foglalkozol. Persze ez nem lehetetlen.
Természetesen ha a diák és/vagy a tanár mindezt ellógja, akkor tényleg csak felesleges időpazarlás.

>>> iOS, Android használatot tanulni kell?

Én a nagyabetűs produktív használatot értettem ez alatt, gondolom te sem akarsz egyenlőségjelet tenni a fentiek és mondjuk egy Windows Domainben levő Win x.x között.

>>> Facebook app, Chrome böngésző, vagy Angry Birds igényel intézményes tanítást?

Remélem nem csak ennyiben merülnek ki az informatikai ismereteid. Én nem csak ennyiben állnék meg egy "informatikai képzés" keretében.

>>> Mire a mostani gyerekek felnőnek már teljesen mást dog jelenteni a számítógép felhasználás, a desktop fogalma átalakul. Ez már a jelen nem a jövő.

Ebben teljesen igazad van, de ettől még vannak olyan alap funkciók amiknek max a kinézetük változik, de maga a funkció örök.
(pl középreigazítás - ami nem szóközökkel történik)

>>> "Miért kéne megismerniük az azonos céllal készült de kevésbé ismert ingyenes, esetleg GNU alkalmazásokat?"
Mindenkinek kellenek a GNU alkalmazások?

Talán azért mert nemrég még itt a HUP-on is azon ment a sírás, hogy a gyerekek csak a Microsoft programjait tanulják meg, másról nem is tudnak.
Az újszülötteknek mondom, amit itt (is) már sokan megénekeltek: az oktatásnak nem a specifikus programokról, hanem az adott funkciókról kell(ene) szólnia (pl.: szövegszerkesztés), aminek keretében bemutatásra kerül néhány vagy neadj isten csak egy program MS Word, Libreoffice, stb.

üdv:
L.Árpád