Anno mi azt csinaltuk, hogy egy bizonyos level mennyiseg folott (talan 30 db / 1 perc, 200 db / 10 perc, 1000 db / nap) a leveleket visszatartotta a rendszer. Ezt ket Exim instance-al kenyelmesen meg lehet csinalni, addig ott figyel a queueban. Ezen felul lehet hasznalni bayes-szurot (pl. spamassassin) es lehet ugyfelenkent adatbazisban szamolgatni, mennyi a spam. Opcionalisan le is lehet tiltani az ugyfelet automatikusan adminisztratori revizioig.
Ez nem csak azert jo, mert nem fogjak szetspamelni a vilagot, hanem mert a szarul megirt, rosszul felkonfiguralt, galambfos hirlevelszoftverek nem zuzzak szet a gepet.
A spamelesre egy pillanatra visszaterve, a 3 csapas megoldas nagyon jol mukodik. Ha eloszor spamel az accountja, letiltodik es felhivodik az ugyfel. Ha megoldja a problemat, lekerul a tiltas. Masodikra egy hetet pihen minimum, harmadikra pedig szerzodes felbont. Lattam olyan ugyfelet, aki bekozolte, hogy ja neki ugyse kell a levelezes.