( ezqgtouvszfgc | 2013. 04. 23., k – 17:15 )

Ahol van kultúrája a nyelvoktatásnak, ott általában egy fp/deklaratív jellegű "oktatónyelvet" tartanak a háznál (lásd karbantartó oktatási intézmények). Beszédes, hogy ez általában nem asm, hla, sőt nem is c -- hanem gyakran lisp, scheme, racket, ml, prolog, occam, haskell ...vagy kifejezetten oktatónyelv, mint eredetileg a py.

Kár, hogy Mo-n nincsen ilyen kulturális hagyomány. Ha valóban az oktatás a cél, akkor stklos v. racket, esetleg py de inkább sbcl. Utána a gcc/llvm/jvm meg az imperatív család már szinte magától értetődő lesz -- fordítva ez nem feltétlenül igaz valami miatt, sőt.

Egyébként a szempontok kiválasztása rém egyszerű: mik azok a "paradigmák", amiket a nyelv támogat és amikre a nyelv épül. A legszélesebb látókört az lisp család adja, nem véletlenül vesznek át egyre több elemet a c meg a java-szerűségek.