Ez szimpla politika. Nagyságrendileg annyi lesz a most bevezetésre kerülő "Erkölcs és etika" című tantárgy óraszáma, mint az informatikáé.
Szerintem ott van a hiba a gondolatmenetedben, hogy feltételezed, hogy aki korán kezd programozni, az jó programozó lesz. Ezzel nem értek egyet. Az összefüggés inkább fordítva van: aki jó programozó típus, az általában korán kezd el programozni, de ő akkor is jó lesz, ha később kezdi.
Amikor a QBasic menő volt, ez egy speciális korszak volt. Már nem voltak mikrók, amin ugye főleg a programozás volt az érdekes, és még nem volt mindenkinek számítógépe. Ma már több úton is el tud jutni egy középiskolás a programozáshoz. Például csak egy szimpla weblapkészítéstől, egy lájtos adatbázis-kezeléstől, egy Linuxtól is.
Mindezzel nem azt mondom, hogy nincs igazad, mert én is jobban örülnék, ha programozna a fiam az informatika órán, mint hogy e-mailezik, játszik, meg twittel, csupán azt, hogy nehéz ebben a kérdésben sarkosan véleményt mondani.