( VaZso | 2013. 01. 30., sze – 22:56 )

fail2ban automatikus, ez max. félautomata lenne. :) ...de egyébként megoldható.

Mindenesetre ehhez külső eszközzel kell megtámogatni az Asterisket - tehát mondjuk a bejövő számot átadom egy scriptnek, az megnézi egy adatbázisban, majd visszaadja, mehet normál hívásként vagy esetleg feketelistás.

A feketelistához történő hozzáadás is megoldható - át kell adni ezeket az adatokat és elhelyezni az adatbázisba.
Sőt, egyszer talán majd az "utolsó hívó száma" funkciót is megcsinálom, de nem különösebben volt még erre szükség (mondjuk én meg tudom nézni másként, nyilván ezért).

A féléves lejáratot Asterisktől abszolút függetlenül meg lehet oldani.
Kicsit dolgozni kell rajt, de amúgy kivitelezhető az egész, bár kérdés, a gyakorlatban mennyi haszna van.

Egyfelől nálam Anonymous is átjuthat (ok, nyilván ellenőrizni kell a tiltólistás számokat, kétszer nem kerülhet be ugyanaz a szám... Anonymous meg már egyébként is külön kategória).
A féléves lejárat is kérdés - bár éppen az utolsó bejövő hívástól számított fél-egy év már kicsit jobb lehet (tehát mindig frissítem, ha újra próbálkoznak róla).

A közösségileg gyűjtött számok viszont nem megoldható szerintem - ki mondja meg, melyik szám valódi vagy akár bosszúból bekerült, másfelől a szám tulajdonosa is felháborodhat ezen. (Jogilag ezt nem szabad szerintem.)

Még nem kezdtem el gyűjteni a kéretlen hívók számait, de amúgy a régi hívásokról van naplóm. Nem vagyok egészen biztos abban, hogy ezek visszatérő számok vagy leginkább különbözőek (félek, hogy inkább utóbbi)... majd kiderül.